The Wake review on Slovak Metal Army

Prebudenie… Máte rôzne formy prebudenia, buď je to jemné a príjemné, alebo tvrdé a nepríjemné. Pokiaľ sa vám stane, že v noci zaspávate vo svojej posteli a ráno keď otvoríte oči zistíte, že vás obklopujú chladné stĺpy a slnko tu nesvieti, tak jedno musíte vedieť a to je, že sa práve nachádzate v meste mŕtvych zvanom „Earth’s Necropolis“. Takto v úvodnej skratke sa dá definovať debutový album „Earth’s Necropolis“ medzinárodného (Nemecko a Rumunsko) zoskupenia zvanom The Wake. Za týmto názvom sa nachádzajú dve osoby skryté za jednoduchými pomenovaniami V a XII. Chalani svoju tvorbu definujú ako black metal, ale čistá škatuľka ako sa hovorieva to nie je. Sú tam cítiť aspoň z môjho pohľadu trochu doomu, death, thrash a občasné gitarové sóla mi znejú ako z 80-90 rokov, keď kraľoval heavy metal. Ale jednoznačne poviem, toto je The Wake so svojou tvárou. Ale poďme ku hudbe, od toho sme tu. Hneď úvodnou skladbou je navodená atmosféra smrti v doomovom duchu, kde vaše telo oddávajúce sa spokojnému spánku je unášané prúdom vody do hlbokého podzemia Necropolisu. Skladba je dokonale ukončená sekom, čo vo mne vytvorilo myšlienku otvorenia očí a následného strachu z neznáma. Potom už nasleduje nekompromisná kanonáda blackových riffov so zakompovanými občasnými death riffmi. Screaming vokál je presne zasadený do daných temp a skladieb. Občas znie ako kázanie, no v momente sa dokáže zmeniť na neskutočnú lavínu prachu a skazy, ktorá sa valí podzemnými cestami a tunelmi Necropolisu. Je to veľmi pozoruhodné dielo ako boli skombinované prvky metalu a diabolské nasadenie v skladbách. Od začiatku albumu rýchlosť a tvrdosť postupne graduje a pri štvrtej skladbe sa dostávame do pravého temného šialenstva. Riff prekladaný riffom, screaming je šialený, škoda len, že bubenícka pasáž je robená cez automat ale verím, že v budúcnosti sa to zmení a rozbalí to slušný maniak cez kopáky a hlavne blackové šialenstvá. V poslednej skladbe „Closure“, čo je vlastne inštrumentálka, je navodený heavy metalový duch a tvorbu by som zaradil ku Iron Maiden. Ale je to veľmi príjemné ukončenie albumu. Otvárate oči a zisťujete, že vaše prebudenie sa v meste mŕtvych bol len sen. Hlboko si povzdychnete a vykročíte k oknu, kde cez závesy presvitajú lúče svetla. S očakávaním krásneho pohľadu na krajinu zaliatu slnkom odostierate a váš pohľad sa mení na čisté šialenstvo a hlbokú beznádej. Vitajte v „Earth’s Necropolis“!!!!!! TO NEBOL SEN !!!

LinkSlovak Metal Army

Back to blog